Συνεντευξη [Q&A] με την Τωνια Ραλλη

Σας καλωσορίζουμε στο Sin Radio! Τι σας ιντριγκάρε και αποφασίσατε τη συμμετοχή σας στους συντελεστές της παράστασης ‘Αντεροβγάλτης’; Έχει να κάνει με την ενδιαφέρουσα θεματολογία της παράστασης, τους υπόλοιπους συντελεστές ή γενικότερα με ένα συνολικό προαίσθημα ότι θα επρόκειτο για μία πολύ καλή δουλειά;

Συζητήσαμε για πρώτη φορά για την υλοποίηση του “Αντεροβγάλτη” την περασμένη άνοιξη. Ο Γιώργος (Σίμωνας), που είναι πολύ ενθουσιώδης συνήθως, ήταν για πρώτη φορά ψύχραιμος και διστακτικός. Εγώ ήμουν σίγουρη ότι “Αντεροβγάλτης” + “θεατρική σειρά” = ΕΞΑΝΤΛΗΣΗ..! Αλλά δεν μπορούσα να φανταστώ τη χρονιά μας αλλιώς μετά την πρόταση αυτή. Σπονδυλωτά projects, works-in progress, τριλογίες κ.α. είχαμε ξανακάνει στο παρελθόν. Αλλά η ιδέα μιας σειράς-θρίλερ με έντονα νουάρ στοιχεία και δομή όπως αυτές των ξένων σειρών-υπερπαραγωγών που έχουν εισχωρήσει στις ζωές τόσων τηλεθεατών και η μεταφορά αυτού του concept σε μια συνθήκη ζωντανού θεάματος ήταν κάτι που ένιωσα ότι έπρεπε να κάνουμε ως πρόταση, ως εμπειρία, ως πρωτοπορία. Σήμερα, μια μέρα πριν την έναρξη του δεύτερου επεισοδίου, είμαι όντως εξαντλημένη αλλά και απόλυτα ευτυχισμένη.

Πώς προσεγγίσατε την παράσταση ως προς το καθαρά δικό σας δημιουργικό κομμάτι; Ποιες έννοιες και νοήματα του έργου σας ενέπνευσαν περισσότερο και ποια, όμως, είχαν τη μεγαλύτερη δυσκολία;

Θα ακουστεί περίεργο, αλλά η έμπνευσή μου συνοψίζεται καλύτερα στη μορφή της Barbie που εισήγαγε ο Γιώργος. Δεν κυριολεκτώ, ακριβώς. Είτε φτιάχνω έναν σιδηροδρομικό σταθμό, είτε ντύνω μια χορεύτρια, είτε σχεδιάζω τα γραφιστικά του έργου, οι πηγές του “Αντεροβγάλτη” για μένα υπάρχουν μέσα σ’ αυτήν την κωμικοτραγική κούκλα. Η μεγαλύτερη δυσκολία μέχρι σήμερα ήταν το ρεαλιστικό αποτέλεσμα που απαιτεί μια τέτοια δουλειά. Τα “καρέ” που δημιουργούνται μέσα στο κείμενο-σενάριο πρέπει να αποδοθούν άψογα σκηνογραφικά προκειμένου να λειτουργήσει το μάτι του θεατή σαν κάμερα – πράγμα που είναι στοιχείο επιτυχίας του έργου. Οι φωτισμοί σίγουρα είναι αυτοί που κατευθύνουν το βλέμμα περισσότερο από οτιδήποτε άλλο. Αλλά το κυνήγι του ρεαλισμού, του να δώσεις αρκετά στοιχεία σε ελάχιστα τετραγωνικά για να φανταστεί ο θεατής τη συνέχεια του εκάστοτε χώρου, είναι κλειδί στον “Αντεροβγάλτη”.

Η περίοδος που διανύουμε ως χώρα είναι δυσάρεστη, ειδικότερα τα τελευταία χρόνια. Πώς αυτό σας έχει επηρεάσει σε δημιουργικό επίπεδο; Έχετε σκεφθεί να μεταναστεύσετε σε κάποια άλλη χώρα με περισσότερες, ίσως, ευκαιρίες; Έχετε γνωστούς που το έχουν πράξει και, αν ναι, ποια είναι η εμπειρία τους;

Ο δρόμος που διαλέξαμε σαν ομάδα ήταν πάντα δύσκολος. Στην πραγματικότητα, δεν κυνηγήσαμε ποτέ την εμπορικότητα. Προσπαθούμε αυτά που κάνουμε να έχουν σημασία. Να είναι ουσιαστικά – είτε μέσα στο βάθος είτε στην ελαφρότητά τους. Πριν γυρίσω στην Ελλάδα και δημιουργηθεί η Νοσταλγία, σπούδαζα στην Αμερική και ήμουν σίγουρη πως θα έμενα εκεί. Η επιστροφή όμως με γέμισε με αλήθεια και συναίσθημα – και θάρρος, κάτι που το είχα χάσει εκεί. Στην Αμερική ήταν δύσκολο να είμαι γενναιόδωρη και να μη φοβάμαι. Εδώ είναι λίγο πιο εύκολο. Ακόμα και σήμερα, παρά τα σημάδια των καιρών.

Πλήθος θεατρικών ομάδων δρουν και δημιουργούν στην πολύπαθη Ελλάδα. Υπάρχει ουσιαστικό μέλλον και ελπίδα, ακόμα κι αν η διάθεση και η όρεξη για δουλειά υπάρχουν; Μπορεί να λάμψει το ταλέντο μέσα στην κρίση ή χρειάζεται, όπως συνηθίζεται, και κάποιες «καλές γνωριμίες»;

Τύχη χρειάζεται. Και συνέπεια. Και πριν και μετά από μια καλή συγκυρία. Ευτυχώς που υπάρχουν τόσες προσπάθειες και προτάσεις. Προβληματιζόμαστε για την αγορά, δυσκολευόμαστε επαγγελματικά, οι συνθήκες γίνονται όλο και πιο άθλιες για τους εργαζόμενους του θεάτρου. Εργοδότες επικαλούνται την κρίση, συνάδελφοι πιστεύουν πως υπάρχει υπερπροσφορά. Αλλά ευτυχώς που υπάρχουν ομάδες, ευτυχώς που υπάρχουν ηθοποιοί, ευτυχώς που οι άνθρωποι εκφράζονται και παίζουν και προσπαθούν να έχουν ενθουσιασμό. Δεν συμφωνώ με όλα όσα γίνονται και δεν με συγκινούν όλοι. Ευτυχώς! Η τέχνη απαιτεί ελευθερία και πειραματισμό. Ελπίζω πραγματικά οι αντίξοες συνθήκες της εποχής, που ήδη μας φέρνουν πιο κοντά στη σύμπραξη, να βοηθήσουν ακόμα και τους “μικρότερους” να ανοίξουν τα μάτια τους ως προς τη σημασία αυτής της υπερδημιουργίας.

Η έννοια της ψηφιακής πραγματικότητας με online «φίλους» και φωτογραφίες που προβάλλουν δημόσια μια εξιδανικευμένη καθημερινότητα έχει φθάσει και εδώ… Πώς διαχειρίζεστε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και αν πιστεύετε ότι πραγματικά βοηθούν σε επαγγελματικό επίπεδο;

Τα διαχειριζόμαστε… Προσφέρουν βήμα, μεγαλύτερες ταχύτητες, ευκαιρία για επαφή με ένα πολύ μεγαλύτερο κοινό αλλά και με ανθρώπους μας που εύκολα θα χάναμε, που έχουν σημασία παρ’ όλο που οι ζωές μας δεν επιτρέπουν μια καθημερινή τριβή. Αλλά, δυστυχώς, αυτό το εργαλείο πάει “πακέτο” με έναν απίστευτο κορεσμό, μια καταστροφή μας σε άλλο επίπεδο. Όπως όλα τα πράγματα στη ζωή, θέλει έλεγχο και κρίση. Καλή μας τύχη…

Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια; Σας αρέσει το απρόοπτο ή κινήστε κατά βάση με κάποιο –έστω και στοιχειώδη– προγραμματισμό στη ζωή σας;

Προγραμματισμός άλλοτε υπάρχει και άλλοτε όχι. Για φέτος έχουμε άλλα δύο επεισόδια του “Αντεροβγάλτη”, μια νέα εκδοχή πάνω στο “Χειμωνιάτικο παραμύθι” του Σαίξπηρ και μια θεατρική σύνθεση βασισμένη στον “Ονέγκιν” του Πούσκιν. Τα σχέδια και η οργάνωση είναι απαραίτητα για να συμβούν τα πράγματα. Μετά έρχονται τα απρόοπτα..! Το απρόοπτο με τρομάζει και το αγαπώ. Κοιτάω μπροστά στο χρόνο στο σημείο όπου κανείς δεν περιμένει κάτι από εμένα, όπου τίποτα δεν είναι προσυμφωνημένο και εκεί, στο μυαλό μου, είναι ένα σημείο γεμάτο πιθανότητες. Για του χρόνου φανταζόμαστε διάφορα. Και αστειευόμαστε για το Season 02 του “Αντεροβγάλτη”… Ποιος ξέρει;

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ‘Ο ΑΝΤΕΡΟΒΓΑΛΤΗΣ’

copyright Maria Toultsa

Η ομάδα ΝΟΣΤΑΛΓΙΑ και το RABBITHOLE παρουσιάζουν:
ΑΝΤΕΡΟΒΓΑΛΤΗΣ | μια θεατρική σειρά τεσσάρων επεισοδίων
ΕΠΕΙΣΟΔΙΟ 2ο: “Στα ίχνη του Μονόκερω”
Πρεμιέρα: Τετάρτη 7 Δεκεμβρίου / για 10 μόνο παραστάσεις
7 – 18 Δεκεμβρίου 2016 |Τετάρτη έως Κυριακή |21:30 μ.μ.
Κρατήσεις απαραίτητες

Πρώτη σκηνή, δεύτερου επεισοδίου:

Αγαπητέ Προϊστάμενε,
Χαίρομαι που έδωσες την υπόθεσή μου σε γυναίκα – δεν περίμενα να μ’ ακούσεις, νιώθω μεγάλη ικανοποίηση τώρα για το έργο που θα δείξω. Έμαθα ότι είναι δύο, μήπως πρέπει να έχω κι εγώ έναν βοηθό; Η τελευταία στο μπαρ ούτε καν τσίριξε, θα σας στείλω το νεφρό όταν βρω την ευκαιρία. Είστε χαζοί γιατί νομίσατε ότι ήμουν αυτός ο υπνωτιστής που ήρθε στην πόλη με τον χαζό πίνακα που θέλησε να πουλήσει. Έμαθα ότι τον πήρες εσύ, Τζον – μπορεί να περάσω από το Τμήμα να δω αν άξιζε τα χρήματα που έδωσες. Πιστεύετε ότι είστε κοντά; Θέλετε κάποια βοήθεια – μπορώ να δώσω κάποια, ίσως σ’ αυτήν την φίλη της ντετέκτιβ. Μπορώ να της μιλήσω αλλά μετά δεν θα μπορεί να πει τι άκουσε γιατί θα της κόψω την γλώσσα και μετά τα δάχτυλα από τα χέρια. Γιατί είναι βρώμικη και λάθος της φύσης. Μίλα με τους ανθρώπους σου, Τζον. Πες τους γιατί πας στο θερμοκήπιο για να βρεις την γυναίκα σου. Ω, Τζον, έχουν περάσει πια δύο χρόνια. Ακόμη να την ξεχάσεις. Θα την βρω για σένα και θα στην στείλω σε κουτιά. Παρ’ το σαν χάρη φιλική.

Από τον φίλο σου,
Τζακ ο Αντεροβγάλτης.

Τόπος: Βοστώνη

Χρονολογία: Φθινόπωρο 1989

Μετά τις δύο πρώτες δολοφονίες της προηγούμενης χρονιάς, η φημολογία για την ύπαρξη ενός αδίστακτου δολοφόνου που κυκλοφορεί στην πόλη είναι πια μια πραγματικότητα.

Στην προσπάθειά της να διαλευκάνει το μυστήριο, η Αστυνομία βρίσκεται αντιμέτωπη με τον Τύπο και τους ψυχρούς μηχανισμούς του που σκοπό έχουν να τροφοδοτήσουν κι άλλο την συνέχιση της ιστορίας.

Πέρα από αυτό όμως, το Κακό κυκλοφορεί στην πόλη και σε αυτό το δεύτερο επεισόδιο (ξανα)κάνει την εμφάνισή του έχοντας πίσω του πρόσωπα που ξετυλίγουν την ζοφερή ιστορία – η οποία σιγά σιγά αποκαλύπτει στους θεατές ένα σενάριο μοντέρνου τρόμου.
————————————————————————————-
Για πρώτη φορά στην Ελλάδα, η ομάδα Νοσταλγία δημιουργεί μια θεατρική σειρά τεσσάρων επεισοδίων. Με έμπνευση την δράση ενός από τους μεγαλύτερους δολοφόνους στην ιστορία της ανθρωπότητας, του Τζακ Αντεροβγάλτη, παρουσιάζει μια ιστορία μυθοπλασίας, εν μέρει βασισμένη σε πραγματικά γεγονότα. Η αστυνομική ιστορία ξετυλίγεται σε 4 σπονδυλωτά επεισόδια γεμάτα σασπένς, που «φλερτάρουν» με το ύφος αστυνομικών τηλεοπτικών σειρών και την ατμόσφαιρα κινηματογραφικών ταινιών μυστηρίου.

Το δεύτερο, πολυαναμενόμενο επεισόδιο «Στα ίχνη του Μονόκερω» έρχεται να καθηλώσει νέους θεατές και τους φανατικούς θαυμαστές της σειράς.

Ο Αντεροβγάλτης επιστρέφει και δημιουργεί νέα ερωτηματικά: Ποια είναι τα κίνητρα μιας κακής πράξης; Μπορούμε να ξεφύγουμε από το παρελθόν μας; Ποιος έχει την ευθύνη να «καθαρίσει» για όλους; Πόσα ξέρουν οι δημοσιογράφοι; Τι ρόλο παίζει ο ηθικός και ο ανήθικος;

Όταν τα γεγονότα συμβαίνουν στο σκοτάδι, όλοι είναι ύποπτοι. Και το σίγουρο είναι ότι αυτά τα Χριστούγεννα κάποιος (ή κάποιοι) θα την πληρώσουν.

Περίληψη πρώτου επεισοδίου:

Γράφτηκαν για το πρώτο επεισόδιο:
Άρθρα & Κριτικές

Το έργο ολοκληρώνεται σε 4 επεισόδια, ωστόσο οι θεατές έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν μεμονωμένα επεισόδια καθώς θα υπάρχει σύντομη περίληψη των προηγούμενων επεισοδίων σε κάθε παράσταση.

Rabbithole, Γερμανικού 20, Μεταξουργείο
Διάρκεια παράστασης: 80’

Είσοδος: 15 ευρώ / 10 ευρώ (φοιτητικό) / 8 ευρώ (ανέργων – ατέλειες)
Tα εισιτήρια των τριών επεισοδίων: 35 ευρώ (στο ταμείο του θεάτρου)
Τηλεφωνικές κρατήσεις: 210 5249903, ώρες κρατήσεων: 10.00 – 14.00
Οnline προπώληση: viva (online τα πρώτα 10 εισιτήρια κάθε παράστασης στα 12 ευρώ)

ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ Η ΕΙΣΟΔΟΣ ΣΕ ΑΤΟΜΑ ΚΑΤΩ ΤΩΝ 18 ΕΤΩΝ ΛΟΓΩ ΣΚΗΝΩΝ ΒΙΑΣ

Ταυτότητα παράστασης:
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ/ΣΥΓΓΡΑΦΗ: Γιώργος Σίμωνας
ΣΚΗΝΟΓΡΑΦΙΑ/ΕΝΔΥΜΑΤΟΛΟΓΙΑ: Τώνια Ράλλη
ΜΟΥΣΙΚΗ: Στάθης Νταφαλιάς
ΕΙΔΙΚΑ ΕΦΕ/ΜΑΚΙΓΙΑΖ/ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ: Αλέξανδρος Λόγγος
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ/ΑΦΙΣΑ: Μαρία Τούλτσα
ΦΩΤΙΣΜΟΙ: Γιώργος Κορδέλλας, Γιώργος Σίμωνας
ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΣΚΗΝΙΚΟΥ: Τώνια Ράλλη, Δημήτρης Τσάλτας, Αλέξανδρος Λόγγος, Σοκόλ Καλιτσάνι
ΒΟΗΘΟΣ ΣΚΗΝΟΓΡΑΦΟΥ: Δημήτρης Τσάλτας
ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΘΕΑΤΡΟΥ: Ιουλία Κουκουζέλη
ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ: Νατάσα Στεφανάτου
ΤΑΞΙΘΕΣΙΑ/ ΤΑΜΕΙΟ: Γκέλυ Γκότση

ΗΘΟΠΟΙΟΙ ΔΕΥΤΕΡΟΥ ΕΠΕΙΣΟΔΙΟΥ

Νικόλας Πιπέρας, Αφροδίτη Βραχοπούλου, Μαρθίλια Σβάρνα, Νέβενα Ρόσουλιας, Μιχάλης Φραγκιαδάκης, Μιχάλης Παναγόπουλος, Σταύρος Ράγιας, Λήδα Τουλουμάκου, Ελιάν Ρουμιέ, Μαριάννα Λάζαρη, Νατάσα Σταφανάτου, Αχιλλέας Βατρικάς, Γιάννης Γιαραμαζίδης, Ηλίας Μενάγιερ, Κωνσταντίνος Λιναρδάκης
__________________________________________

Περισσότερες πληροφορίες:
http://anterovgaltis.com/
https://www.facebook.com/anterovgaltisseries/?fref=ts
http://rabbitholespace.blogspot.gr/
http://nostalghia-theatre.blogspot.gr/

ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: Δάφνη Ανέστη

ΠΡΟΣΕΧΗ ΕΠΕΙΣΟΔΙΑ
ΕΠΕΙΣΟΔΙΟ 3ο: Αυτός που μπορεί (είναι ο επιθεωρητής) | 29 Μαρτίου – 9 Απριλίου 2017
ΕΠΕΙΣΟΔΙΟ 4ο: Το μομέντουμ | 17 – 28 Μαΐου 2017