Συνεντευξη [Q&A] με τη Γωγω Φακου

Οι μουσικές επιλογές της Γωγώς Φάκου θα σας συνοδεύσουν στην ανάγνωση της συνέντευξης.

Σας καλωσορίζουμε στο Sin Radio! Η παράσταση ‘Αυγά Μάτια’ ξεκίνησε στο Τσάι στη Σαχάρα. Μιλήστε μας γι’ αυτή τη δουλειά και πώς την έχει υποδεχθεί το κοινό μέχρι στιγμής.

Καλησπέρα σας και ευχαριστω για την φιλοξενία. Τα ‘Αυγά Μάτια’ ’μαγειρεύτηκαν’ από ένα τυχαίο και αστείο γεγονός και γράφτηκαν την ίδια μέρα. Στην αρχή ήμουν αγχωμένη, δεν το κρύβω, γιατί ήταν κάτι που πρώτη φορά τολμούσα, όμως απ’ την πρώτη κιόλας παράσταση, είδα πόσο ζεστα τα υποδέχτηκε το κοινό. Βέβαια, όταν τη σκηνοθεσία υπογράφει ο μοναδικός Αλέξανδρος Λιακόπουλος, το αποτέλεσμα μόνο άψογο μπορεί να είναι. Είναι μια κωμωδία με πολύ μουσική, μηνύματα και ανατροπές. Στη λατρεμένη μου Ζωζώ Σαπουντζάκη, γίνεται αναφορά στα περισσότερα σημεία του έργου και παιζουν και πολλά τραγούδια της, γι’ αυτό και της την αφιερώνω αυτή την παράσταση. Η Ζωζω είναι αυτό που εγώ σκέφτομαι, όταν ακούω τη λέξη σταρ και η μια ηρωίδα του έργου έχει εμμονή μαζί της. Παίζουν η μεγάλη θεατρίνα Νότα Παρούση, σε ρόλο έκπληξη, ο υπερταλαντούχος κωμικός, Γιώργος Κοντογιάννης, ο σπουδαίος μουσικός και ανερχόμενος ηθοποιός, Χρήστος Φωτιάδης, και εγώ.

Πόσο επίκαιρη είναι η παράσταση, δεδομένης της κρίσης που διανύουμε, και κατά πόσο πιστεύετε ότι η σημερινή κατάσταση μπορεί να εξωθήσει απελπισμένους ανθρώπους σε πράγματα που δεν θα σκεφτόντουσαν καν να κάνουν στο παρελθόν;

Πενία τέχνες κατεργάζεται!!! Το ένστικτο αυτοσυντήρησης του ανθρώπου, σε δύσκολους καιρούς, τον κάνει, άλλες φορές να κάνει ακραία πράγματα και άλλες φορές να στραφεί στον συνάνθρωπό του. Στο έργο μου συμβαίνουν και τα δύο. Θα έλεγα πως είναι μια σύγχρονη κωμωδία, παντρεμένη, όμως, με στοιχεία παλιότερων πιο αγνών εποχών. Και εδώ επανέρχομαι στο χάρισμα του σκηνοθέτη που κατάφερε να το κάνει αυτό.

Πόσο βοηθά η τέχνη και ειδικότερα το θέατρο στην εμψύχωση του θεατή και είναι αυτός και ένας από τους λόγους που επιλέξατε να ανεβάσετε κωμωδία;

Σκοπός του θεάτρου για μένα είναι να περάσει και κάποιο μήνυμα, αλλιώς μια παράσταση είναι απλά μια – δυο ώρες που πέρασες ευχάριστα και… δεν έμεινε τίποτα μετά. Σ’ αυτή τη φάση που είμαστε (δε θα πω κρίση, μισώ τη λέξη), ο κόσμος έχει ανάγκη να γελάσει, να ξεφύγει από όσα τον πνίγουν. Οταν οι θεατές φεύγουν και χαμογελούν, στο τέλος της παράστασης, νιώθω υπέροχα. Αυτή είναι η πιο μεγάλη μου ανταμοιβή.

Έχετε διπλή ιδιότητα στην παράσταση, τόσο της συγγραφέως όσο και της ηθοποιού. Πώς καταφέρνετε να διατηρείτε την ισορροπία και αν κάποια από αυτές προτιμάτε περισσότερο.

Όταν έκανα πρόβες, ένιωθα ακριβώς όπως όταν έπαιζα σε έργα άλλων. Ακόμα μου κάνει εντύπωση που βλέπω το όνομα μου ως όνομα συγγραφέα… στην αφίσα κάθε φορά που μπαίνω στο θέατρο. Η λέξη συγγραφέας είναι βαριά και απαιτεί γνώσεις και επιτυχίες στη σειρά. Εμένα, τα ‘Αυγά Μάτια’ είναι το πρώτο μου έργο, προτιμώ λοιπόν να λέω , πώς είμαι μια ηθοποιός που έγραψε. Αν αυτό θα ‘χει συνέχεια και επιτυχία, τότε θα δεχτώ και τον τίτλο.

Έχοντας ασχοληθεί με τη δημοσιογραφία και την παρουσίαση, αλλά και με την ηθοποιία στην τηλεόραση, πώς βλέπετε το τηλεοπτικό τοπίο σήμερα και αν σας ενδιαφέρει πια αυτός ο χώρος για να δημιουργήσετε.

Ποτέ δεν ήμουν μεγάλη θαυμάστρια της τηλεόρασης. Δε μου άρεσε ποτέ το στήσιμο, το μονταρίσμα, το σωστό πλάνο. Βέβαια, είναι μια παραπάνω προβολή, όμως τη μαγεία του θεάτρου, τη μυρωδιά του σανιδιού, δεν τη συγκρίνω με τίποτα. Δε θα πω τα κλασσικά, δεν γίνονται καλές δουλειές στην τηλεόραση, κ.τ.λ., και στο θέατρο υπάρχουν και καλές και κακές δουλειές, απλά θα πω ότι, στην παρούσα φάση της ζωής μου, με ενδιαφέρει μόνο το θέατρο.

Μιλήστε μας για τη σχέση σας με το ραδιόφωνο και πώς αυτό ξεχωρίζει ως προς την επικοινωνία με τον κόσμο σε σχέση με άλλα μέσα.

Το ραδιόφωνο, το αγαπώ σχεδόν όσο και το θέατρο. Απ’ την πρώτη στιγμή που μπήκα σ’ αυτό ένιωσα τη μοναδικότητα και τη δύναμή του. Κάνω πολλά χρονια ραδιόφωνο και είναι το συναισθηματικο καταφύγιό μου. Έχεις άμεση επαφή με τον ακροατή, οπότε και την ευκαιρία να του αλλάξεις τη διάθεση, με κάτι που θα πεις ή το αγαπημένο του τραγούδι. Πάντα ένιωθα διασκεδάστρια, πίσω από το μικρόφωνο, και, μαζί με τους ακροατές, αυτοψυχοθεραπεύομαι κι εγώ.

Ποια η σχέση σας με τα social media; Είστε οπαδός ή τα αποφεύγετε;

Αποφεύγω μόνο ό,τι πάει να μου αλλάξει την εικόνα, που με τόσο κόπο έφτιαξα για τον εαυτό μου. Είμαι δικης μου επινόησης προϊόν και έτσι θέλω να παραμείνω.

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ‘ΑΥΓΑ ΜΑΤΙΑ’

ayga matia1

Το Τσάι στη Σαχάρα παρουσιάζει, από το Σάββατο 7 Μαΐου, τη νέα μουσική κωμωδία της Γωγώς Φάκου:

Αυγά μάτια

Ένας καταχρεωμένος ιδιοκτήτης καφέ βρίσκει ως μόνη λύση για να βγάλει λεφτά, το να βάλει βίζιτα στο μαγαζί του και βάζει αγγελία με υπονοούμενο για να βρει υπαλληλο.

Την αγγελία διαβάζει η Νατάσσα, που ψάχνει απελπισμένα δουλειά. Η Νατάσσα είναι αποτυχιμένη ηθοποιός, που όνειρό της είναι να γίνει η Σαπουντζάκη της Ρωσσίας.

Ο μοναδικός πελάτης που πάει στο μαγαζί είναι ένας τυφλός, ο οποίος δεν κρατιέται!!!

Και ξαφνικά, εμφανίζεται η μάνα του καφετζή, που δεν ξέρει τίποτα για τις δουλειές του γιου της, και η οποία έχει πάθος με τα βιβλία μυστηρίου.

Μέσα σε όλα τα τραγελαφικά που λαμβάνουν χώρα στο καφέ, έχει και η μάνα ένα καλά κρυμμένο μυστικό…

Ταυτότητα της παράστασης
Συγγραφέας Γωγώ Φάκου
Σκηνοθεσία – μουσική επένδυση Αλέξανδρος Λιακόπουλος
Παίζουν Νότα Παρούση, Γιώργος Κοντογιάννης, Γωγώ Φάκου, Χρήστος Φωτιάδης
Ημέρες και ώρες παράστασης Σάββατο και Κυριακή 20:15 (απογευματινές) και 21:45 (βραδινές)
Τιμές εισιτηρίων 12 ευρώ, 8 ευρώ ( φοιτητικό, ανέργων)
Διάρκεια παράστασης 70 λεπτά
Παραστάσεις έως Κυριακή 26 Ιουνίου

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΓΩΓΩ ΦΑΚΟΥ

Με τον σκηνοθέτη της παράστασης, Αλέξανδρο Λιακόπουλο.

Με τον σκηνοθέτη της παράστασης, Αλέξανδρο Λιακόπουλο.

Ξεκίνησε από την δημοσιογραφία, στον ΑΝΤ1, όπου, ως σπουδάστρια, συμμετείχε σε εκπομπές του καναλιού (ΚΟΚΚΙΝΗ ΚΑΡΤΑ του Γιώργου Παπαδάκη και ΚΕΝΤΡΙ της Νατάσσας Ράγιου). Αργότερα παρουσίαζε δική της εκπομπή στο HIGH CHANNEL. Γρήγορα ανακάλυψε το ραδιόφωνο και την άμεση επαφή που σου δίνει με τον κόσμο. Έτσι, η μία εκπομπή διαδεχόταν την άλλη, FREEBASERADIO, SOK ΡΑΔΙΟ, όπου ήταν και υπεύθυνη δημοσίων σχέσεων, TERRANOVARADIO και FM 107,7 STAR ATHENS, όπου βρίσκεται ακόμα. Στο θέατρο μπήκε τυχαία το 2011 και το λάτρεψε. Η πρώτη της δουλειά ήταν στον ‘Ευτυχισμένο Πρίγκιπα‘ του Όσκαρ Ουάιλντ, ενώ ταυτόχρονα σπούδαζε υποκριτική στην σχολή TABULA RASA. Ακολούθησαν πολλές θεατρικές παραστάσεις (ανάμεσά τους ‘Το τζιτζίκι και η Παρέα του’, ‘Ο καλύτερός μου φίλος’ του Γιάννη Καλαμίτση (παιδικές), ‘Ο λαός δεν κάνει χάρες’ (επιθεώρηση), ‘Ένα καρφί στον τοίχο’, ‘Οι Ρουφιάνες’, ‘Bang-bang’, κ.α.) και συμμετοχές σε τηλεοπτικά σήριαλ, καθώς και δυο ταινίες μικρού μήκους (‘Ανείπωτο Μυστικό’ και ‘Ανώνυμο Αδιέξοδο’). Το θεατρικό έργο ‘Αυγά μάτια‘ είναι το πρώτο που έγραψε και η ιδέα γεννήθηκε από μιά ατάκα που άκουσε πολλές φορές εκείνη τη μέρα…