Η Χρυσα Καψουλη στο studio | Ραδιοφωνικη εκπομπη ‘Λακερδα χωρις νερο’ (16/01/2020)


Η Χρύσα Καψούλη φιλοξενήθηκε από τον Theodore a.k.a. Evil Chef, με αφορμή τη νέα σκηνοθετική της απόπειρα, στο έργο του Γιώργου Βέλτσου “Μεταγωγή“. Μας μίλησε για την ευθύνη ως συντονίστρια στη μικρή σκηνή του θεάτρου Αργώ και την απόφασή της να παρουσιάζονται εκεί νέοι καλλιτέχνες και νεοελληνικά έργα επί το πλείστον. Επίσης, σταχυολογήσε σημαντικά περιστατικά από τη μεγάλη της διαδρομή στο θέατρο και μας έδωσε πολλούς και καλούς λόγους για να δούμε τη νέα της δουλειά.

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΜΕΤΑΓΩΓΗ

Το νέο έργο του Γιώργου Βέλτσου με τίτλο «Μεταγωγή» βρίσκει στη σκηνή του Small Argo full of Art (Δεύτερη Σκηνή Θεάτρου ΑΡΓΩ) το ιδανικό πεδίο για να μετουσιωθεί σε θεατρικό εγχείρημα, με τη σκηνοθετική υπογραφή της Χρύσας Καψούλη, από 18 Ιανουαρίου 2020 κάθε Σάββατο και Κυριακή στις 21:00.

Η «Μεταγωγή» έρχεται για να μιλήσει για όσα ήδη έχουν ειπωθεί και στεριώσει μέσα στα σπίτια των καιρών μας, αλλά κυρίως μέσα στις στεγνές ψυχές των προσώπων που κινούνται στις σελίδες του. Μέσα από την αποδομητική γραφή του ο Γιώργος Βέλτσος δημιουργεί ένα μετέωρο σύμπαν όπου οι δύο ήρωες της πλήρους στατικότητας και αναμονής, το ανδρόγυνο, έρχονται αντιμέτωποι με ένα νεότερο ζευγάρι γεμάτο δυναμισμό και αμφισβήτηση. Ποιοι είναι αυτοί οι δύο νέοι; Ποιες μνήμες φέρουν και ποια γεγονότα επιθυμούν να αλλάξουν; Μια τελευταία παρτίδα σκάκι που φανερώνει όσα δεν λέχθηκαν ποτέ, παλιοί φόνοι με δυσανάγνωστα αίτια και το όπλο του μεγαλύτερου ζευγαριού στην μάχη αυτή, η στιβαρή γνώση των βιβλίων. Νικητές και χαμένοι κατρακυλούν μέχρι το τέρμα ενός περπατημένου δρόμου που η έξοδος έχει φράξει από καιρό.

«Έγραψα τη Μεταγωγή για το «λαό των νεκρών» εμψυχώνοντας κι εγώ με τα κατάλοιπα της ζωής μου το λεγόμενο «θέατρο του θανάτου», ώστε να μπορώ να συνεχίσω να οικτίρω το θέατρο μιας ψυχαγωγημένης ζωής που μου πασάρουν οι περισσότερες Σκηνές», σχολιάζει ο Βέλτσος στον πρόλογο του έργου του. «Όμως  ο μόνος φόρος τιμής, που μπορεί κανείς να αποδώσει σήμερα σε αυτό το θέατρο του θανάτου, είναι παραδόξως ένα εγκώμιο της μαρτυρικής ζωής, θα έπρεπε να πω της μαρτυρικής θεατρικής γραφής, μάρτυρα αδιάψευστο του θανάτου.»

Ταυτότητα παράστασης:

Κείμενο: Γιώργος Βέλτσος
Σκηνοθεσία: Χρύσα Καψούλη
Σκηνικό-Κοστούμια: Σπύρος Γκέκας
Μουσική: Μιχάλης Τσίχλης
Visual Art: COM.ODD.OR & Βασίλης Σέντζας
Φωτισμοί: Χρήστος Μπαλαγιάννης
Βοηθοί Σκηνοθέτη, Θεατρολόγοι: Σπύρος Μπέτσης, Αλέξανδρος Λούμας

Ερμηνεύουν οι: Βαγγέλης Παπαδάκης, Μυρτώ Ρήγου, Χρήστος Κίτσιος, Εμμανουέλα Κοντογιώργου

Φωτογραφίες: Πέτρος Σοφικίτης
Marketing & Οργάνωση Παραγωγής: Άρης Σομπότης
Curator πλατφόρμας A Small Argo full of Art: Χρύσα Καψούλη
Παραγωγή: Καλλιτεχνική Εταιρεία Θεάτρου ΑΡΓΩ
Επικοινωνία θεάτρου ΑΡΓΩ: Μαρίκα Αρβανιτοπούλου

TRAILER:

INFO
Παραστάσεις: από 18 Ιανουαρίου έως 12 Απριλίου 2020
Ημέρες & Ώρες: Σάββατο και Κυριακή στις 21:00 |  Διάρκεια: 80΄
Εισιτήρια: €15, €12 (φοιτητικό), €10 (ανέργων και 65+)

Προπώληση: VIVA.GR https://www.viva.gr/tickets/theater/argo/metagogi/

A Small Argo full of Art (Δεύτερη Σκηνή Θεάτρου ΑΡΓΩ)
Ελευσινίων 15, Μεταξουργείο, Τηλέφωνο: 210 5201684
asmallargofullof.art | info@asmallargofullof.art

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΥΣΑ ΚΑΨΟΥΛΗ

Είναι απόφοιτος της Κρατικής Σχολής Ορχηστρικής Τέχνης, της Δραματικής Σχολής του Πέλου Κατσέλη και της Αγγλικής Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών. Συνέχισε σπουδές θεάτρου, φωνής και κίνησης στην Freie Universitát του Βερολίνου. Εργάζεται ως ηθοποιός από το 1982.

Μετά από πρόσκληση του Μ. Βολανάκη (1987) ξεκινάει συνεργασία με το ΚΘΒΕ. Συνεργάστηκε με σκηνοθέτες όπως Μιχαήλ Μαρμαρινό, Ανδρέα Βουτσινά, Γιάννη Ρήγα, Βασίλη Παπαβασιλείου, Εύρη Γαβριηλίδη, Νίκο Χουρμουζιάδη, Σωτήρη Χατζάκη κ.α.

Έπαιξε ρόλους όπως Λούλου (Βέντεκιντ), Οφηλία-Ηλέκτρα (Χαίνερ Μύλλερ), Ίριδα (Αριστοφάνη), Ανίνα (Γκολντόνι), Ορλάντο (Σαίξπηρ), Ξενοδόχα (Κούντερα), Κόμισσα Ελένα (Φον Κλάιστ) καθώς και χορογράφος στις Τρωάδες του Ανδρέα Βουτσινά.

Το 1998 δημιουργεί την εταιρεία θεάτρου – χορού DameBlanche. Σκηνοθετεί και παίζει: Υλικό Μήδεια (Χάινερ Μύλλερ), η Γυναίκα της Ζάκυθος (Διονύσιου Σολωμού), Λόλα Βάλλερυ Στάιν (Μαργκερίτ Ντυράς), Ονείρου Οδύσσεια (Άκη Δήμου, Έλενας Πέγκα, κ.ά.), Οι Γάτες έχουν Επτά Ζωές (Τζένυ Έρπενμπεκ), Οδυσσέας – Ιθάκη – Όμηρος (Δημήτρη Δημητριάδη), Ιουδίθ (Χάουαρντ Μπάρκερ) και Ευαγγελισμός της Κασσάνδρας (Δ. Δημητριάδη) με το οποίο συμμετείχε στην ΧIV Διεθνή Συνάντηση Αρχαίου Δράματος Δελφών, (Ιούλιος 2009) και στα 44α Δημήτρια (Θεσσαλονίκη 2009).

Τον Νοέμβριο του 2010 παρουσίασε την Ιουδίθ στο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης στο πλαίσιο του τριπτύχου Παράσταση-Συζήτηση-Έκθεση: Συνομιλώντας με τον Barker. Την περίοδο 2011- 2012 παρουσιάζει την παράσταση Lulu Α’ και Β’ Σχεδίασμα (Φρανκ Βεντεκιντ) στο Booze Cooperativa και Στο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης.

Τη θεατρική περίοδο 2012-2013 παρουσίασε τον Επισκέπτη (Τ. Ουίλλιαμς), την Αφροδίτη στον Άδη (Θέατρο στο Λουτρό των Αέρηδων) και Το Δέντρο της Μαρίας Λαϊνά στην αίθουσα εκδηλώσεων του Εθνικού Θεάτρου (‘Αναγνώσεις’ της Σίσσυ Παπαθανασίου). Την Θεατρική περίοδο 2013-2014 παρουσίασε Το Δέντρο στο Θέατρο Σημείο, Τον Ευαγγελισμό της ΚασσάνδραςSpoken Word Performance του Δημήτρη Δημητριάδη στην Βιβλιοθήκη Μίνου Βολανάκη, το έργο της Νίνας Ράπη Αγάπη ρε στα πλαίσια του Queer Festival του θεάτρου Εμπρός, τους Μικρούς Μάρτυρες (αποτέλεσμα 3μηνου θεατρικού σεμιναρίου) στο Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων, Μια χειρονομία και το φίλημά της της Άννας Καραμπά στην πλατφόρμα αναγνώσεων σύγχρονων έργων στο Βυρσοδεψείο.

Το φθινόπωρο του 2104 και 2015 παρουσίασε τις Άγριες Νότες στο Φεστιβάλ Σύγχρονου Ελληνικού Έργου στο Αγγέλων Βήμα, Τον Ευαγγελισμό της Κασσάνδρας – Γ’ Σχεδίασμα (Φεβρουάριος 2015) στο Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων, και το Κ – Μια αλληγορία για τον Κ.όσμο του Τσιμάρα Τζανάτου στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών (12 Ιουνίου 2015).

Η εταιρεία DameBlanche επιχορηγείται από το Υπουργείο Πολιτισμού από το 2006. Συνεργάστηκε με τους: Μ. Lohman (Βιέννη), Tilo Crigar (Θεσσαλονίκη Πολιτιστική Πρωτεύουσα 97), Αττίλα Ρέτλυ, Δημήτρη Καμαρωτό και Μιχάλη Δέλτα. Εκτός Dameblanche, έχει πρωταγωνιστήσει σε παραγωγές όπως Δεύτερη Λύση (σκην. Αλεξάνδρας Παπαγεωργίου, Θέατρο του Νέου Κόσμου), είχε τον ομώνυμο ρόλο στη Γυναίκα του Γκόρκι σε κείμενο και σκηνοθεσία της Έλενας Πέγκα (Κινητήρας Studio, 2011), και στο Χορό των Αλόγων/Pferdetanz του Μάνου Λαμπράκη σε σκηνοθεσία Σίσσυς Παπαθανασίου (Θέατρο Τέχνης και Μουσείο Άγγελου και Εύας Σικελιανού, Δελφοί, 2016).

Δίδαξε υποκριτική (1987-1994) στην Ανώτερη Δραματική Σχολή του ΚΘΒΕ, στο μεταπτυχιακό του Αγγλικού Τμήματος του ΑΠΘ, στο Δημοτικό Θέατρο Καβάλας καθώς και σε σεμινάρια που διοργανώνει η DameBlanche σε συνεργασία με το Γερμανικό Ινστιτούτο Goethe Θεσσαλονίκης, την Ανώτερη Σχολή Χορού Αμαλίας Στρινοπούλου, το Study Space (Θεσσαλονίκη), και την Animart (Βιωματικό Σχολείο Τεχνών και Forum Νέων Καλλιτεχνών, Δελφοί 2016). Συνεργάζεται με το θέατρο Αργώ και το Κέντρο Ψυχοθεραπείας μέσω Δράματος και διδάσκει στο Θέατρο των Αλλαγών.

ΤΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΠΟΥ ΑΚΟΥΣΤΗΚΑΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΟΜΠΗ

1. Pearl Jam – Wishlist
2. Pink Floyd – The Happiest Days Of Our Lives
3. Στέρεο Νόβα – Νέα Ζωή 705
4. Thievery Corporation – Culture of Fear
5. Massive Attack – Teardrop
6. Hooverphonic – One
7. Puressence – Prodigal Song
8. Klaus Nomi – The Cold Song
9. Koop – Koop Island Blues
10. Mano Negra – Out Of Time Man
11. Owen Pallett – Keep The Dog Quiet
12. The Tiger Lillies – Release Me
13. The Boy – Κορίτσι Μου
14. Chris Isaak – Baby Did a Bad, Bad Thing
15. The Smiths – I Know It’s Over